torsdag 7 maj 2009

En nischad blogg...

..har större förutsättningar att få fler läsare än en blogg som spänner över för många ämnen. Så skriver Christian Lander om hur man skall få läsare till sin blogg. Hans Stuff white people like har fått priser och hans bok som heter Stuff white people like har ökat på besöksfrekvensen på hans blogg. Jag är alltså helt fel ute som skriver om det som fångar min uppmärksamhet just här och nu. Vissa saker återkommer visserligen; gränslandet verklighet & fiktion, film, läsning, stickning för att inte tala om foto och digitala berättelser. Ska jag få fler besökare får jag sluta att ta med spontaniteterna. Jaha vilket vill jag? Det måste bli skrivandet i första hand. Men det finns en halvnarcissistisk aspekt till och det är att det är kul att följa bloggen över tid och se om det finns mönster om stilen ändrats, har jag ändrats? etc etc.
Om bilden: Lägg märke till den lilla tatuerade mustaschen på insidan av fingret. Det är ett exempel på saker som vita människor gillar.

Inga kommentarer: