torsdag 9 april 2009

Skype

Skype ville att jag skulle ladda ner den senaste versionen. Varje gång dessa rutor dyker upp blir jag stressad. Frågan som infinner sej automatisk är; och hur lång tid tar det, och hur tjorvigt kommer det att bli? Jag föll till föga och tryckte på knappen Hämta nu. Allt gick som en dans och den nya versionen lade sej över den gamla, d v s alla kontakter och gamla chattar ligger kvar. Det som gjorde nerladdningen nästan rolig var deras guide och hjälpfunktion. Väsnas lite stod det när jag skulle testa mikrofonen. Funkar det inte? Då skall vi hjälpa dej. Rätt ord vid rätt tillfälle och ett stödjande tilltal. Bra Skype! På eftermiddagen hade jag försökt att köpa filmer på Ginza och det var raka motsatsen. Jag har handlat där förr men kände inte igen mej. Hamnade i återvändsgränder och tappade tålamodet. Det borde dyka upp rött kort från de som testkör sidorna! Åter till Skype. Mikrofon och video funkade bra och igår kväll talade jag med Lea i Slovenien. Jag kunde via Google Earth se i vilken stadsdel hon befann sej. Eftersom jag minns tunga telefoner med sladd och nummerskiva, hyllmetrar av telefonkataloger och tre år gamla kartböcker på biblioteken förvånas jag fortfarande och tycker att tekniken är snudd på svindlande. Sedan slår svartklorna i mej och jag undrar, var är haken? Men jag ser väldigt lite reklam i Skype. Så som sagt; var?

Inga kommentarer: